Bastion Oranje | PmeK sluit af bij Brand Loyalty

Bij gastheer Brand Loyalty: Top-ondernemers steunen starters met tips

GEPUBLICEERD OP: 04-02-2015 | GEWIJZIGD OP: 04-02-2015

Woensdagmiddag 4 februari 2015 was Commissaris van de Koning, Wim van de Donk bij Brand Loyalty te gast. Met zijn aanwezigheid ondersteunt de commissaris het initiatief ‘Picknick met een klik’.  Dat idee komt van Rachel van de Greef die topondernemers-met-naam bereid vindt starters met advies en tips bij te staan.

Op de inspirerende ontmoeting in het nieuwe kantoorpand van Brand Loyalty waren 120 topondernemers, onder wie Hans Biesheuvel van ONL [voorheen MKB], Roger Engelbert van IMAGRO, Bob Hutten, Paul van Hek van RedFoxBlue en Edwin Kats van Nobel, die enkele heerlijkheden bereidde, present.

Op dit bijzondere concept zetten topondernemers zich belangeloos in om startende ondernemers te helpen met hun ondernemersvragen. Met ‘Brabant verbindt’ ontmoetten deze dag oud en nieuwe inspirators, oud en nieuwe deelnemers, ambassadeurs en partners elkaar.

– Links: De begroeting door initiatiefneemster Rachel van de Greef van Commissaris der Koning Wim van de Donk in de hal van BrandLoyalty aan de Koningsweg.
– Linksonder: een nog jovialere begroeting.

foto © Henk van Esch, 4 februari 2015.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vlnr:
-Paul van Hek, RedFoxBlue, sales consultancy
-Hans Biesheuvel, initiatiefnemer ONL voormalig voorzitter MKB Nederland
-Wim vd Donk, Commissaris van de Koning
-Roger Engelberts (met bril) Imagro.
-daarachter zit Diederik Bruins, Fortified Coating
Welkom door gastvrouw/organisator Rachel van de Greef, initiatiefneemster van de Picknick sprak met woorden uit het hart en bedankte familie, starters, inspirators en partners voor hun geloof en belangeloze bijdragen. foto’s © Henk van Esch, 4 februari 2015.

De sprekers
Eregast Wim van de Donk, Commissaris van de Koning legde in zijn speech de verbinding tussen de kernwaarden [geven, delen, samenwerken en waarderen]  van ‘Picknick met een Klik’ met wat ondernemend Brabant nodig heeft om verder te groeien.

Van de Donk: “Kennis overdracht van oude naar nieuwe generaties is al eeuwenoud en past echt bij de Brabantse opvattingen.” Volgens hem is ondernemerschap meer dan kwartaalomzetten. Hij gebruikte termen als passie, authentiek en lef. “Brabant heeft een cultuur van samen doen, delen en samen organiseren. Samen zijn we verantwoordelijk om het verschil te maken.” Zijn slotzin: ‘Brabant heeft de bedoeling om Nederland hierin op te voeden’, kreeg een luidt applaus.

Diederik Bruins was met zijn bedrijf Fortified Food coatings BV één van de starters van editie 3. In een filmpje toonde hij een filmpje waarin zijn inspirator Aad Ouborg van Ouborg Group, lovende woorden had over zijn starters en Picknick met een Klik.

Ook Bob Hutten van Hutten en inspirator van het eerste uur was enthousiast. Hij riep mede-ondernemers op jaarlijks één of twee starters op weg te helpen.

Tot slot kondigde Van de Greef editie 4 van ‘Picknick met een Klik’ aan waar een Picknick-community op gericht gaat worden.

Meer info over Picknick met een Klik:  www.picknickmeteenklik.nl

De sprekers boven Wim van de Donk [r.] en Bob Hutten [l.]
en links Diederik Bruins van Fortified Coating. 
foto’s © Henk van Esch,  4 februari 2015.

 

-Boven en links: Heerlijkheden die door Edwin Kats van Nobel werden bereid.

– Rechts: Na het officiële gedeelte was er alle ruimte om met elkaar te verbinden onder genot van  een hapjesbuffet en drankje verzorgd door Noble.– Onder: Commissaris Wim van de Donk in gesprek met Bob Hutten en Rachel van de Greef. foto’s © Henk van Esch,  4 februari 2015.  

Picknick met een Klik
Picknick met een Klik is een bijzonder evenement waarbij zes topondernemers (zgn. inspirators) en 18 starters elkaar ontmoeten.

Tijdens de Picknickdag wordt het ontstaan van De Klik tussen de startende ondernemers en inspirators gefaciliteerd. Op basis van De Klik worden er aan iedere inspirator drie starters gekoppeld. Zij gaan een individueel traject aan van tenminste drie maanden waarin de starter kan rekenen op minimaal vier uur inspiratie en kennisdeling van de inspirator. Op een manier die past bij de inspirator en de starter. Bijzonder is dat alle topondernemers zich hiervoor belangeloos inzetten.

Bron: Bastion Oranje 4-2-2015

, , , , , ,