Bob van Oosterhout

 Bob van Oosterhout

Triple double

“Doen wat je leuk vindt, kansen aanpakken, dromen najagen en continu bouwen aan dingen, waarvan de uitkomst nooit 100% scherp gedefinieerd kan zijn. Dat is het ondernemersgevoel voor mij!”

 


Waarom heb je JA gezegd tegen Picknick met een Klik?

Omdat het idee me aansprak, mijn vriend Bob Hutten al aan boord was en er direct een gevoelsmatige klik was met Rachel! De merkwaarden van Triple Double zijn: Energy, excellence & the extra mile. Ook bij dit initiatief meende ik die te proeven. Tenslotte vind ik het enorm boeiend met jonge mensen te mogen sparren over ondernemen.

Wat is het ondernemersgevoel voor jou?

Vrij zijn. Gechallenged worden. Doen wat je leuk vindt, kansen aanpakken en dromen najagen. Continu bouwen aan dingen, waarvan de uitkomst nooit 100% scherp gedefinieerd kan zijn.

Wat is jouw droom in ondernemen?

Het realiseren van een ‘sportmarketingxenter’; een fysiek kruispunt, waar allerlei sportmarketinggerelateerde partijen samenwerken, elkaar inspireren, zakelijk kruisbestuiven en op een ultramoderne manier met veel plezier samenwerken. Een combinatie van sport, educatie, horeca en marketing bedrijven. Uiteraard wordt dit ook het hoofdkantoor van Triple Double.

Wat is jouw beeld over de toekomst van ondernemen?

Dat met name passie (energie), creativiteit en een gezonde dosis naïviteit (en dus doorzettingsvermogen) bepalend gaan zijn voor het welslagen van concepten, die anno 2013 altijd om mensen zullen moeten draaien.

Wie inspireert jou?

Veel mensen. Zowel ‘dichtbije’ ondernemers als Bob Hutten, Robert van der Wallen en Jos Burgers. En ‘sportbroeders’ als Pieter Hemels, Toon Gerbrands, Frank van den Wall Bake, Humberto Tan en Hein Verburggen, maar ook Steve Jobs, Seth Godin, Anthony Robbins, Jim Collins en Phil Jackson.

Wat kan jij startende ondernemers bieden als inspirator?

Ik ben ‘from scratch’ begonnen met een business zonder écht produkt. Bij Triple Double draait alles om mensen. Hoe ga je om met klanten? Hoe win je vertrouwen? Hoe bouw je autoriteit op? Ik kan iedereen van het belang van energy, excellence en the extra mile overtuigen!